Visie

Wat is onze visie op het onderwijs? Op deze pagina leggen we uit hoe we ons onderwijs hebben ingericht. Motivatie om te leren is bij ons de rode draad! Zodat jij een onvergetelijke tijd hebt op MOVE Rotterdam en na vier jaar trots met een prachtig diploma de deur uit loopt. Lees snel verder!

MOVE-methode: kennis, skills, talent

Op MOVE Rotterdam maak je samen met je coach je eigen leerroute. Zo werk jij aan de kennis en skills die je nodig hebt in de samenleving. Jouw talent groeit daardoor op onze school. Als je nog niet weet waar je goed in bent, dan ontdek je dat op MOVE. Superbelangrijk! Kennis, skills en talent – daarmee ga jij vier jaar lang aan de slag.

In de skills blokken werk je aan een challenge: we dagen jou en je team uit om de finish te halen van het blok. Wat het dan ook is. Je leert samenwerken, een doel te stellen en dat doel te halen. En dat motiveert!

Op onze huidige locaties Veenoord en Zuidrand profiteren leerlingen al jaren van deze methode. Wie gemotiveerd is, krijgt zin om iets nieuws te leren. Dan gaat het leren opeens heel snel!

Skills

Media Design

Media & Design

Business

Business & events

Food

Food & Health

Tech

Tech & future

Niveaus

Je komt in een BBL/KBL-klas of een mavo-klas. We dagen je uit om vakken op een hoger niveau te volgen. Net zoals je met sporten in een hoger team kan komen. Met trainen, coachen, doorzetten. Het examen kan je ook per vak op een hoger niveau doen. Dat betekent dat je:

• in de BBL/KBL-klas vakken op mavo-niveau kan volgen
  • in de mavo-klas tussentijds kan overstappen naar de havo (als je cijfers hoog genoeg zijn natuurlijk)

Als je extra ondersteuning nodig hebt, krijg je die via LWOO (leerwegondersteunend onderwijs).

Met een mavo-advies kom je in onze speciale mavo-klas: Mavo voor Sport & Lifestyle. Je volgt hetzelfde Sport & Lifestyle-programma als de andere klassen, maar ook extra vakken. In de onderbouw krijg je Spaans als extra vak. In de bovenbouw kan je kiezen tussen twee extra vakken: Lichamelijke Oefening 2 en Dienstverlening & Producten (met art, media en design).

In de mavo-klas kan je tussentijds overstappen naar de havo - als je cijfers hoog genoeg zijn natuurlijk.

Group 315